Saturday, November 27, 2010

20

Sebelum aku start Blog ini, aku ingin mengucapkan Berbilion-bilion TERIMA KASIH kepada mereka yang ingat Birthday aku (Yang tak ingat tu sila la ingat ya next year).

Jadi, aku pun membeli hadiah untuk diri sendiri:



Kiri: TamronAF 18-200mm Zoom Lens, Kanan: Nikon Cup



Inilah dia, Nikon Cupnya!(It's actually a flask)



First time gune Lens baru. Focal Length at 18mm



Focal Length at 55mm (Zoom maksimum lens aku sebelum ini)



Focal Length at 200mm. NOTE: Focal Lenth aku bedasarkan kat lens barrel die, tapi dalam PC lain plak readings die..



Test Shot 01



Test Shot 02
Ini adalah backrest kerusi besi laman rumah aku



Test Shot 03
Gambar ini dan seterusnya adalah diambil di kawasan tempat kerja aku



Test Shot 04



Test Shot 05
Suke giler ade efek "Dot-dot" sinaran matahari tu!!



Test Shot 06
Balas dendam kat Kakak aku kerana amik gambar lalang yang cantek!!



Test Shot 07



Test Shot 08



Test Shot 09

BTW, kesemua gambar lalang ini diambil disebalik pagar, dengan focuskan lens dapat hilangkan pagar tu!! (Coolkan Lens DSLR!?)



Gambar ini baru diambil beberapa jam tadi. Mak aku telah menghadiahkan satu Model Master Grade sempena Birthday aku!! Bertuahnya aku dapat Ibu yang memahami hobi aku yang pelik ini!! TERIMA KASIH MAMA!!
NOTE: background penuh dengan kotak-kotak Model aku, dan akan bertambah lagi selagi aku hiduup!!

Sekian itu sahaja untuk Blog kali ini, maklumlah OJT aku lagi 2 minggu, dapat masa nak update Blog.

3 comments:

Nadia Nor said...

dengan ini aku memansuhkan minat terhadap mengamek gambar sebab aku rasa aku akan selama-lamanya takkan dapat mengatasi perasaan yang semua gambar kat sini adalah unbelieveably perfect.

terima kasih sebab menghancurkan minat aku.



KUYASHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

tangonovember said...

HAHA, janganlah cakap macam tu Kak, Kakak lah sumber inspirasi Wafiq amik gambar-gambar unbelievable perfect ni!!

Nadia Nor said...

ahhh tak kira. pasni aku revert balik guna phone Nokia model lama tu je, takyah nak pakai Sony Ericsson lagi.